עיריית אור עקיבא - דף הבית

-------------

אור עקיבא נערכת לחורף

עיריית אור עקיבא באמצעות מחלקת אחזקת העיר, יצאה כמידי שנה לסדרת עבודות ופעולות היערכות לקראת החורף הקרוב. העבודות נועדו להגברת בטיחות התושבים והמרחב הציבורי, טיפול במפגעים ושחרור עומסים בתשתיות עירוניות.

במסגרת העבודות, עובדי העירייה ביצעו הערכת מצב וסריקות ברחובות העיר על מנת לאתר מפגעים שונים לקראת החורף.

בראש ובראשונה, תעלות הניקוז ובורות קליטת המים עוברים ניקוי ותחזוקה על מנת להכשירם לקליטת מי הגשמים. מקומות שהצריכו עבודות בנייה או שיפור תשתית – זכו לקבלת מענה. העבודות עדיין נמשכות וטרם הסתיימו.

בנוסף, העובדים יצאו למבצע נרחב של תיקון שוחות ביוב ברחבי העיר, עבודות שכללו פתיחת הבור, תיקון תשתית כביש, ניקוי, איטום ועוד.

כמו כן, ממשיכה המחלקה לטפל בקריאות של נזילות, מרזבים, תקלות תשתית ועוד במבני ציבור וסיוע למוסדות חינוך בנושא.

בעיריית אור עקיבא ממליצים לתושבים להיערך בפן האישי גם כן לחורף בעזרת מספר צעדים:

מרזבים וחיזוק מפני רוחות

הכינו את גג הבית לסערה. נקו את המרזבים ופתחי הניקוז, חזקו וקבעו עצמים העלולים להינתק ברוח חזקה כדוגמת אנטנות, סככות וכבלים רופפים.

איטום ובידוד

נצלו את ימי הסתיו לאיטום ובידוד הבית, תיקון תריסים וחלונות מפני גשם, רטיבות וקור.

פתחי אוורור

הקפידו על פתחי אוורור בעת חימום הבית במזגן, תנור ועוד, והרחיקו שמיכות ובגדים מאמצעי חימום.

גיזום עצים

העירייה מבצעת גיזום עירוני בנקודות שונות במהלך השנה, הקפידו לגזום עצים בגינה הפרטית, ולהודיע למוקד 103 של חברת החשמל על עצים המסכנים קווי מתח.

הפסקת חשמל

התכוננו להפסקת חשמל: הכינו אמצעי תאורת חירום חשמלית, נרות, מצית, מכשיר רדיו וסוללות, גם למכשיר הסלולרי. דאגו למלאי זמין של גז לבישול וסולר באם יש צורך.

דיווח למרכז השירות ולחברת החשמל

הציבור מתבקש לתת תשומת לב לתקלות שונות ברשת החשמל ולדווח למשטרה, למרכז השירות לתושב ולחברת החשמל. כמו כן, אנא היו קשובים לשכנים, חסרי ישע, קשישים, ילדים ובעלי מוגבלויות ולסייע היכן שניתן.

עזרה ראשונה

הקפידו על ערכת עזרה ראשונה זמינה בבית. בדקו את תאריכי התפוגה על גבי המוצרים ושמרו על מלאי סוללות לציוד מציל חיים עבור חולים כרוניים.

דרכי גישה

דואגים לחצר הבניין ולשבילי גישה פנויים על ידי סידור וניקיון החצר.