עיריית אור עקיבא - דף הבית

-------------

תרגיל – תרגיל – תרגיל: חמ”ל עיריית אור עקיבא ופיקוד העורף תירגלו תרחיש נפילת טילים בעיר

פיקוד העורף וחמ”ל עיריית אור עקיבא, ערך באמצע השבוע תרגיל המדמה תרחיש של נפילת טילים בעיר. התרגיל הגיע כחלק מבדיקת המוכנות של כלל הגורמים העירוניים לתרחיש זירת נפילת טיל באחת השכונות בעיר, והפעלת גופי החירום: תפקוד חמ”ל העירייה, צוותי סע”ר (סיוע עירוני ראשוני), הקפצת כוחות שיטור, מד”א וכבאות, תפקוד בזירה עצמה, כיתת כוננות ועוד.

התרחיש דימה נפילת טיל על בניין בשכונת שז”ר ותפעולו. בין סעיפי התרחיש – פגיעת טיל בבניין, קריסת חלקו, פצועים, נפגעי חרדה, בעיות עם תשתיות מים, חשמל וגז ועוד. כמו כן, תורגל תרחיש מקביל של חדירת מחבלים באחד הרחובות בעיר והקפצת כיתת הכוננות החמושה לעברם.

הצוותים השונים שהוזעקו אל זירת התרגיל תפעלו את האירוע והעבירו דיווחים שוטפים לחמ”ל, תוך תפעול כלל מכלולי העירייה בשעת חירום: אוכלוסייה, לוגיסטיקה, חינוך, הנדסה ומידע לציבור.

לאחר סיום התרגיל התבצע סיכום בשטח התרגיל על ידי כלל הצוותים וכן אנשי פלוגת החילוץ של פקע”ר באור עקיבא. בשעות אחר הצהריים, התקיים חיתוך מצב עם סיכום התרגיל, בו עלו כלל ההיבטים שהתרחשו בו כולל ליקויים שהועלו על ידי פיקוד העורף, מנכ”ל העירייה וראשי מכלולים.

ראש עיריית אור עקיבא אלי אנקונינה, שהשתתף גם הוא בתרגיל, ציין את חצי הכוס המלאה, ושיבח את תפקוד עובדי העירייה והמתנדבים השונים באירוע.