עיריית אור עקיבא - דף הבית

-------------

עיריית אור עקיבא תרכוש רחפן להגברת הביטחון בעיר

בעקבות אירועי ההצתות האחרונים, ובהמשך לפגישת צמרת עיריית אור עקיבא, מנהל אגף הביטחון בעיר ומנהל הרשות לביטחון קהילתי עם צמרת תחנת משטרת חדרה וגורמי מודיעין, התלווה ראש העיר אל סיורי הביטחון שהתקיימו אתמול בלילה בעיר (3 באוקטובר), על מנת להיות עם אצבע על הדופק בנוגע לפעילות שנעשית בתחום – על מנת למגר את התופעה.

בין היתר, התקיים בסיור ביקור אצל מפעילי רחפנים אשר מסיירים בעיר ומאתרים פעילויות חשודות בזמן אמת. הרחפנים המשוכללים כוללים “ראיית לילה”, מה שמקל על עבודת האיתור במקרים רבים וניטור שטחים רבים יותר בזמן קצר.

בעירייה ציינו כי פונקציית רחפנים כזו חשובה מאוד לעיר וכי זה שעד היום היא לא הוקמה, היא בבחינת טעות. כעת תפעל העירייה על מנת להביא רחפן (ואף יותר) שכזה לפעילות סדירה במקרים שידרשו לכך ובסיטואציות המצריכות עוד עיניים מלמעלה. הרחפן יצוות לשיטור העירוני, והצוותים יעברו הכשרה לכך.

“זהו דבר חשוב וחיוני ואנו נפעל על מנת שהדבר ייצא לפועל בהקדם. זו תועלת גדולה ויכולות מצוינות. העירייה צריכה לרכוש דבר כזה ולהכשיר את השוטרים. זה יהיה חלק מאגף הביטחון והשיטור המקומי”, נמסר מהעירייה.
יש לציין עוד, כי בהקשר לאירועים הפליליים האחרונים, במשטרה ציינו כי אין מדובר בפשיעה מאורגנת, אלא מידע על גורם אחד או שניים, שפועלים נגד אזרחים תמימים על מנת להתנקם בגורמי משטרה. “אנו מושקעים באור עקיבא מעל 20 יום עם כוחות גלויים וסמויים מתוגברים על מנת למגר את התופעה. אני בטוח שנצליח במשימה. זו סוג של מלחמת התשה ואנחנו מגבירים את הלחץ בנושא. התושבים בראש מעייננו וכל תושב צריך לישון בשקט. לא ניתן למצב הזה יד, לא נרפה מאותו מחולל פשיעה ומחבורת עושי דברו”.


בעירייה העבירו מסר כי “העירייה לא תחסוך בשוב משאב על מנת להתגבר על הגל הנוכחי ולהחזיר את תחושת הביטחון לתושבים. הדבר צוין גם בפני מפקד תחנת חדרה, כאשר גורמי העירייה עומדים לרשותו ולרשות שוטריו וכך גם התשתית העירונית – בכל דבר שהמשטרה תזדקק לו, על מנת לבצע את עבודתה בצורה הטובה ביותר ולהחזיר את השקט לרחובות”.


נזכיר כי בהוראת צמרת העירייה, מתוגברים בשעות רבות הסיירים ואנשי השיטור בעיר, כולל הוספת תקנים, על מנת לתת מענה טוב יותר בשעה זו. במקביל, מקודמת סיירת השכונות על מנת לאפשר למתנדבים לשמור על שכונתם, פרויקט המנוהל על ידי הרשות לביטחון קהילתי בעירייה.