עיריית אור עקיבא - דף הבית

-------------

מלחמת “חרבות ברזל” | עדכון עיריית אור עקיבא | שבוע 1

מלחמת “חרבות ברזל” | עדכון עיריית אור עקיבא | מוצ”ש | 14.10.23 | 20:20

בהנחיית העירייה: הוקמה כיתת כוננות חמושה באור עקיבא

לאחר בקשת המרכז לשלטון מקומי בישראל מהממשלה וההחלטה שניתנה, הוקמה בסוף השבוע כיתת כוננות רישמית באור עקיבא, בהחלטה של עיריית אור עקיבא.
במהלך סוף השבוע (שישי-שבת) אותרו מתנדבים אשר יאיישו את כיתת הכוננות בשלב הראשוני, והם חוברו לכוח פיקוד העורף של צה”ל לקבלת כלי נשק. כיתת הכוננות החמושה תוקפץ באירועים חריגים ברחבי העיר, תגביר את המענה לאירועים בתקופה זו ותגביר את תחושת הביטחון העירונית.

עדכון חינוך

הורים יקרים; אנו מצויים בימי לחימה ובמתכונת חירום בעורף ברמות שונות. בהתאם להנחיות משרד החינוך, החל מיום ראשון, 15.10.2023 מערכת החינוך תקיים למידה מקוונת מרחוק, פעילות הפגתית , פעילות חינוכית ופדגוגית.
צוותי החינוך בבתי הספר, עומדים בקשר יומי עם התלמידים להעברת מערכות יומיות / שבועיות.
באגף החינוך העירוני עומדים לרשות ההורים, כמו גם השירות הפסיכולוגי לכל ענין וצורך.
ניתן להתעדכן גם בעמוד החירום של עיריית אור עקיבא בעדכונים והחדשות העדכניות.

יעקב נדלין תושב אור עקיבא נהרג בפעילות מבצעית

אור עקיבא מבכה, אבלה ומרכינה ראש עם היוודע מותו של סרן (במיל׳) יעקב נדלין, בן 36, מאור עקיבא, לוחם בגדוד 7037 בחטיבת שומרון, שנהרג בפעילות מבצעית בחטיבת שומרון. אנו משתתפים בצערה של המשפחה, יהי זכרו ברוך.


מלחמת “חרבות ברזל” | עדכון עיריית אור עקיבא | חמישי | 12.10.23 | 20:20

▪️בהערכת המצב אחר הצהריים קצין הגזרה בכבאות והצלה תמונת מצב כבאות: לוחמי האש עובדים בחירום- 24/7 במשמרות מורחבות. קצין אמון כל הזמן על הגזרה (אולגה, זכרון, אור עקביא). על פי הכבאות, אלה מוכנים לכל תרחיש כולל, חלילה, אירוע חומרים מסוכנים, טילים, פח”ע פנים ישראלית ועוד.

▪️בעקבות הדרישה לתגבר את הכניסות לעיר מצד העירייה, התבקש הצבא לסייע ולתגבר בחיילים עם סיורים בכניסות לעיר בסוף השבוע. זאת בנוסף לשתי ניידות משטרה הפועלות בעיר וכן סיירת המתנדבים העירונית.

▪️מכלול אוכלוסייה (רווחה) עדכן כי כבר החל מהשבוע נמצא צוות תורן בכוננות סופ”ש וכי קו חם רווחה מוכן לפעולה.

▪️החל מהשבוע הבא צפויה להתחיל לפעול שמרטפייה לילדי העובדים החיוניים באור עקיבא.

▪️בעירייה ממשיכים להיערך עם צוותי הסע”ר (סיוע עירוני ראשוני) במקרה חירום עמוק של נפילת טילים וצוותים כאלה כבר מצויים בכוננות.

▪️מרכז השירות לתושב מרחיב את פעילותו. מידי יום עד לשעה 20:00 וביום שישי עד לשעה 15:00 עד להודעה חדשה.

Война «Железные мечи» | Новости муниципалитета Ор Акива Четверг | 12.10.23 | 20:20

▪️Оценивая ситуацию во второй половине дня, офицер отдела пожарно-спасательной службы, описал деятельность в чрезвычайной ситуации: пожарные работают в режиме 24/7 посменно в расширенном составе. Ответственный офицер постоянно находится на переднем крае (Гиват Ольга, Зихрон Яаков, Ор Акива). По словам пожарных, они готовы к любому сценарию, включая, не дай Б-г, инцидент с опасными материалами, ракетами, боеприпасами и др..

▪️По требованию муниципалитета армия увеличит патрулирование в городе в выходные дни. Это в дополнение к двум полицейским нарядам, действующих в городе, а также муниципального волонтёрского патруля.

▪️В отношении социальной поддержки населения, сообщается, что уже с этой недели работает дежурная бригада и горячая линия соцобеспечения.

▪️Со следующей недели ожидается начало работы детского сада для детей работников жизнеобеспечения города.

▪️ Муниципалитет продолжает подготовку групп САР (первичной городской помощи) на случай чрезвычайной ситуации, связанной с падением ракет, и такие группы уже находятся в режиме ожидания.

▪️Центр обслуживания населения расширяет свою деятельность. Ежедневно до 20:30 и в пятницу до 15:00 до дальнейшего уведомления.


מלחמת “חרבות ברזל” | עדכון עיריית אור עקיבא | שלישי | 10.10.23 | 20:20

▪️נכון לשעה זו אור עקיבא מוגדרת במדרג הירוק 🟢 שגרה מלאה למעט חינוך

▪️חשוב!! הורידו כבר עכשיו את אפליקציית פיקוד העורף, לקבלת התרעות אזעקה בזמן אמת > https://www.oref.org.il/12487-20626-he/Pakar.aspx

▪️המקלטים הציבורים ימשיכו להיות פתוחים. רשימת המקלטים המלאה מצויה בעמוד החירום באתר העירייה > https://www.oraqiva.muni.il/service_center/emerinfo/

▪️בהערכת המצב השנייה שהתקיימה היום, נערכה סימולציית (חיקוי) לחימה רב זירתית המשפיעה על אור עקיבא. במסגרת הסימולציה עדכנו ראשי המכלולים (רווחה, לוגיסטיקה, חינוך, הנדסה, מידע לציבור) על תמונת מצב בכל מכלול נכון לשעת תחילת ההשפעה על העיר אור עקיבא.

▪️חלק גדול מציוד מכלול לוגיסטיקה (שפ”ע) קיים במחסנים (מכשירי קשר, גנרטורים, כריזה, פנסים, חוסרי מחסנים ועוד), וחלק נוסף יושלם עד מחר.

▪️מערך הסיירת העירונית והמתנדבים ממשיך לתגבר נוכחות ברחובות העיר ובכניסות לעיר.

▪️אחר הצהריים התקיים מפגש ראשון של מתנדבי סע”ר (סיוע עירוני ראשוני) – אשר יפעלו במקרים חריגים מאוד באם יתרחשו בעיר.

▪️ בהתאם להנחיות פיקוד העורף והחלטת משרד החינוך, ביומיים הקרובים (רביעי וחמישי) לא יתקיימו לימודים במערכת החינוך.


שני | 9.10.23 | 20:35

עדכון מחמ”ל עיריית אור עקיבא בסיום היום השלישי ללחימה:

– החל מהערב ייצאו סיורים מהשעה 21:00 עד 5:00 שיתמקמו בכניסות לעיר וכן יסיירו ברחבי העיר בין המוקדים השונים. הסיורים יצויידו בצ’קלקות להגברת הנראות.

הוגבר הביטחון בשכונה הדרומית בסמוך לאתרי בנייה פעילים.

– אור עקיבא קלטה ביומיים האחרונים משפחות רבות מדרום הארץ, בכללם משדרות, נתיבות, עוטף עזה ויישובים נוספים בדרום. המשפחות נקלטו בין היתר על ידי עמותת מאיר פנים ומתנדבים ושוכנו אצל משפחות מארחות.

– בעירייה ערכו היום הערכת מצב של מחסני החירום העירוניים לקראת יום פקודה.

– מערכת החינוך אינה פעילה גם מחר (שלישי) בהתאם להנחיות הממשלה ומשרד החינוך. הערכת מצב עם מחוז חיפה של משרד החינוך צפויה ביום שלישי.

– היום הגבירה עיריית אור עקיבא את מערך ההתנדבות העירוני. תושבים ותושבות המעוניינים להתנדב ולסייע במגוון תחומים – מוזמנים למלא את הטופס המצורף וצוותי העירייה יחזרו אליכם בהתאם לצורך והערכת המצב >> – איחוד הצלה ונפגעים – קשישים ובעלי מוגבלויות – הנדסה ולוגיסטיקה – פינוי וקליטת אוכלוסיה – סיור ואבטחת צמתים https://forms.gle/Vvc6sHUASLmM2rXaA

– יחידת סע”ר -חילוץ והצלה אור עקיבא ומזמינה מתנדבים להצטרף לשורותיה.

מתנדבי סע”ר [סיוע עירוני ראשוני] פועלים למען חילוץ, הצלה וסיוע ראשוני במצבי חירום שונים כגון קריסת מבנים, רעידות אדמה ועוד.

ליחידה מוזמנים להתנדב נשים וגברים תושבי העיר בעלי בריאות תקינה ואשר עומדים באחד התנאי הסף:

1. לאחר שירות צבאי

2. יוצא קורס פיקוד העורף או יחידות חילוץ

3. מתנדבים במד”א או בוגרי קורס חובשים

נשמח לראותכם לוקחים חלק ומצטרפים אלינו. למעוניינים להצטרף, אנא שלחו וואטסאפ בלבד למספר: https://wa.me/972556668920

– אנו שבים ומזכירים להוריד את יישומון פיקוד העורף ולהישמע להנחיות מצילות החיים: https://www.oref.org.il/12487-20626-he/Pakar.aspx

בשעות הערב הסתיים דיון נוסף (שלישי במספר היום) בחדר המצב של עיריית אור עקיבא, דיונים שהתקיימו עם ראש העירייה, סגן ראש העירייה, מנכ”ל העירייה, בכירי עירייה, מנהלי אגפי העירייה ופיקוד העורף.

העדכונים האחרונים:
▪️ כלל גורמי העירייה שולטים בכלל הפרמטרים בעיר עם הערכות מצב תכופות – ביטחון ומשטרה, לוגיסטיקה, רווחה, חינוך, מקלטים, כוחות חירום, פיקוד העורף ועוד.

▪️ העירייה ממשיכה להתכונן לכל התרחישים, כולל תרחיש של הסלמה בגזרה הצפונית – באם תגיע.

▪️ פיקוד העורף ממליץ להתקין את יישומון פיקוד העורף לקבלת התרעות בזמן אמת >> https://www.oref.org.il/12487-20626-he/Pakar.aspx

▪️ גדוד החילוץ של פיקוד העורף בגזרת אור עקיבא, חדרה, פרדס חנה כרכור הגיע לעשות סיור בגזרתנו.

▪️ לאחר הערכת מצב במשרד החינוך הבוקר (יום א’) ובהחלטה משותפת עם פיקוד העורף הודיע שר החינוך יואב קיש כי לאור ממדי האסון והמורכבות הבטחונית לא יתקיימו לימודים ופעילויות חינוך ביומיים הקרובים (ימי ב’ ו-ג’) בכל מסגרות החינוך בכלל רחבי הארץ, כולל במסגרות החינוך המיוחד. כמו כן לא יתקיימו פעילויות חינוכיות, פעילויות חוץ בית ספריות, טיולים וסיורים. לנוכח המצב, הנהלת המשרד הנחתה את צוותי ההוראה ליצור קשר עם משפחות הילדים והתלמידים בבתיהם לצורך תמיכה וחיזוק.

▪️ מרכז השירות לתושב ממשיך לעדכן את התושבים בזמן אמת בכל הערוצים הדיגיטליים, וכן יוצא פלייר עם מספרי טלפון חשובים בימים אלה גם לאוכלוסייה הוותיקה אשר פחות משתמשת ברשתות החברתיות.
אנו קוראים לתושבים להצטרף לקבוצת הוואטסאפ של מרכז השירות לתושב-עיריית אור עקיבא על מנת להתעדכן במתרחש בכל עת —> https://did.li/KY2w5

אתר החירום של עיריית אור עקיבא עומד לרשותכם תושבים ותושבות:

  • הנחיות פיקוד העורף
  • מספרי טלפון חיוניים
  • רשימת מקלטים
    וכל מה שצריך לדעת —>
    https://www.oraqiva.muni.il/service_center/emerinfo/


ראשון | 8.10.23 | 11:30

הבוקר התקיימה הערכת מצב בחדר הפעלת החירום (חמ”ל) עיריית אור עקיבא. בדיון השתתפו צמרת עיריית אור עקיבא, יקל”ר פיקוד העורף, סגן מפקד תחנת חדרה במשטרת ישראל, מפקד גזרת אור עקיבא-קיסריה במשטרה, מנהלי אגפים בעירייה (מכלולי חירום) ועוד.

חשוב להדגיש: עיריית אור עקיבא נמצאת בשליטה מלאה על האירועים. כלל העובדים החיוניים מצויים באגפים ומתפעלים את הצרכים השונים של העיר. הבוקר נפתחים תיקי החירום של כלל המכלולים (אגפים) לעת חירום על מנת להיערך לכל התרחישים האפשריים. כמו כן, העירייה עובדת בצמוד עם משטרת ישראל ופיקוד העורף 24 שעות ביממה על מנת לדאוג לביטחון האישי והציבורי ברחבי העיר.

עדכונים חשובים נכון לשעה זו:

– על פי הנחיות פיקוד העורף, גם הבוקר אור עקיבא מוגדרת כירוקה ומתנהלת במצב “שגרה”. עם זאת, כלל האירועים העירוניים לא יתקיימו עד להודעה חדשה.

– נכון לעכשיו, עבודה מתקיימת רק בגזרת איסוף אשפה ביתית ברחבי העיר. יתר הפעולות – טיאוט, גיזום וכד’ – לא מתקיימות על להודעה חדשה.

– שימו לב: על פי הודעת משרד החינוך, בניגוד למערכת החינוך שאינה פועלת כעת, גם פעילות החינוך הבלתי פורמלי מופסקת ( חוגים, צהרונים, ספרייה)

– מקלטים ציבוריים: בתום הערכת המצב – המקלטים מוכנים לפתיחה בכל עת בהתאם להחלטת קברניטי העירייה וכוחות הביטחון.

– טיולים בבתי ספר שתוכננו – בוטלו. מנהלי בתי ספר יפעלו בכפוף להנחיות חדר מצב טיולים.

▪️ משלחות – לא יצאו משלחות לחו”ל.

▪️ בימים הקרובים ככל הנראה תופעל התכנית הלאומית של משרד החינוך לאירוח של תושבי הדרום והמרכז שיגיעו לאזור הגיאוגרפי של המחוז. הרשויות יונחו לתלמידי הדרום והמרכז להגיע למוסדות החינוך מינהל חברה ונוער במחוז חיפה. אנא, עמדו בקשר והערכו לתיאום עם הרשויות המקומיות בכל הקשור לאירוח והפעלת תלמידי הדרום והמרכז.

– השירות הפסיכולוגי של משרד החינוך פתח מוקד סיוע ותמיכה רגשית לטובת ציבור התלמידים וההורים. המוקד יפעל לאורך כל ימי השבוע מספר הטלפון של המוקד הוא 073-3983960 *6552 שלוחה 5. ציבור ההורים והתלמידים מוזמנים לפנות למוקד לאורך כל שעות הפעילות.


שבת | 7/10 | 21:30

ראש עיריית אור עקיבא, חברי מועצת העיר ובכירי העירייה קיימו בצאת השבת הערכת מצב נוספת בעקבות ההסלמה החמורה במצב הבטחוני.

– בהתאם להמלצת פיקוד העורף נמשכים המענים הטלפוניים במוקד 106 ובמרכז השירות לתושב באור עקיבא, מענה שאף עשוי להתרחש בהמשך. עדכונים נוספים ייצאו בהמשך.

נכון לשעה זו אור עקיבא מוגדרת כירוקה והשגרה בעיר נמשכת, למעט מערכת החינוך. משטרת ישראל ערוכה בכוחות מתוגברים מאוד בנפת חדרה. בנוסף, כפי שעדכנו מוקדם יותר, תוגברו הסיורים והוקפצו כלל הכוחות הפועלים באור עקיבא – שוטרים ופקחים, המבצעים פעולות בשטח וסיורים, הן ברחובות פנימיים והן ברחובות הראשיים ובכללם מצתי הכניסות לעיר.

– המוקד העירוני אור עקיבא עומד לרשותכם בכל שאלה או בירור מידע: 2106* (כוכבית 2106)

– מחר בבוקר צפויה הערכת מצב נוספת. הציבור מתבקש לשמור על קור רוח, לפקוח עיניים ולהישמר וכן להאזין להנחיות פיקוד העורף והעירייה בערוצים השונים. העירייה תמשיך ותעדכן באתר הרשות, בפייסבוק העירוני ובוואטסאפ העירוני.

שבת | 7/10 | 18:30

חדר מרכז ההפעלה בחירום של עיריית אור עקיבא פועל למן שעות הבוקר. בהמשך להערכת המצב שהתקיימה בצהריים בעיר אנו ממשיכים לעדכן כל העת במצב העירוני בתיאום עם כוחות הביטחון ופיקוד העורף.

נכון למוצאי השבת רמת הכוננות המעודכנת במרחב מנשה בכלל ובאור עקיבא בפרט היא ירוק – משמע “שגרה מלאה”, למעט מערכת החינוך.

הציבור מתבקש לשמור על קור רוח, להאזין להנחיות פיקוד העורף והעירייה. יש להימנע מהעברת הודעות בלתי מזוהות ברשתות החברתיות עקב ריבוי עצום ב”פייק ניוז” שמועבר משעות הבוקר.


מספר עדכונים חשובים:

  • המוקד העירוני אור עקיבא עומד לרשותכם בכל שאלה או בירור מידע: 2106* (כוכבית 2106)
  • בהנחיית צמרת העירייה, נפתח קו חירום של “מרכז השירות לתושב” לבירורים, שאלות ושיח באמצעות הוואטסאפ ובאמצעות הטלפון. מספר הטלפון: 054-640-2190
  • משטרת ישראל ערוכה בכוחות מתוגברים מאוד בנפת חדרה. כמו כן, תוגברו הסיורים והוקפצו כלל הכוחות הפועלים באור עקיבא – שוטרים ופקחים, המבצעים פעולות בשטח וסיורים.
  • אירועי שמחת תורה שתוכננו להיום בערב (מוצ”ש) – לא יתקיימו.
  • משרד החינוך מודיע כי מחר לא יתקיימו לימודים בכלל רחבי הארץ בתום הערכת מצב שהתקיימה היום בראשות שר החינוך ומנכ”ל משרד החינוך, משרד החינוך מודיע כי מחר (א’) לא יתקיימו לימודים בכל מסגרות החינוך בכל רחבי הארץ, כולל במסגרות החינוך המיוחד.
  • הצופרים בעיר תקינים לעת חירום
  • משרד החינוך פתח חדר מצב מיוחד ומעמיד קו סיוע רגשי לתלמידים, להורים ולאנשי חינוך בטלפון *6552, שלוחה 5
  • רכבת ישראל ומשרד התחבורה ובתיאום עם צה”ל, (ולאחר מספר שעות של בדיקות התשתית והמסילה), מפעילה החל משעה 17:00 לערך רכבות מיוחדות מצפון לדרום עבור חיילי צה”ל, לפי דרישה וביקושים. תנועת הרכבות בתחנות אופקים, נתיבות ושדרות לא תחודש עד להודעה חדשה.

קווי עדכונים, מידע, מוקדי חירום וסיוע נפשי להתמודדות עם חרדה ודחק:

  • מוקד חירום בית חולים הלל יפה – 1255166
  • ער”ן 1201 או באופן כתוב בוואסאפ/צ’אט באתר www.eran.org.il/online-emotional-help.
  • נט”ל 1800363363
  • מוקד תמיכה של כללית 03-7472010
  • קו הסיוע של מכבי 0768173631
  • מוקד 104 של פיקוד העורף זמין 24/7 למתן מענה לכלל אזרחי ישראל המעוניינים לקבל מידע בנושאי התגוננות אזרחית. בנוסף ניתן לקבל מידע בפלטפורמות השונות של פיקוד העורף: פורטל החירום הלאומי בכתובת oref.org.il אפליקציית פיקוד העורף https://www.oref.org.il/12487-17580-he/Pakar.aspx, המוקד הטלפוני שמספרו 104 ,באמצעות הודעת טקסט או וואטסאפ לטלפון 052-9104104 ,ובעמודים הרשמיים בפייסבוק,
  • עמותת איל״ן פתחה קו חם בעקבות המצב הבטחוני, לייעוץ בנושאי זכויות וסיוע נפשי לצעירים ובוגרים עם מוגבלות
    פיזית ובני משפחתם במספר הטלפון: 1-800-50-50-55 הקו פעיל כעת גם בשבת, ובימות השבוע בשעות 8:00-20:00